Tjena!

Ja, jag vet att här är lite tomt för tillfället.
Det finns en helt naturlig förklaring till det, jag har inte en aning om vad jag ska skriva om!?
Mina gamla blog är nerlagd, den fungerade mest som "terapi" och även om den nog egentligen kanske fortfarande skulle behövas tröttnade jag på att skriva ner det.

Mest troligt är nog att jag ska fylla på med lite recensioner av TV-serier här, kanske någon lista eller så.
Har börjat skriva några, kommer upp när man har 4-5 st klara
sen kanske man kommer att ta upp lite politik också, ett intresse som gick från obefintligt till väldigt påtagligt under bara ett par dagar av EU-valets slutspurt.

Tycker du att sidan ser konstig ut så har du säkert rätt!
Eftersom jag är nybörjare på dethär så kommer det vara mycket trial & error i början, och förmodligen ganska oorganiserat. bare with me


lördag 19 september 2009

Eureka


Eureka



Efter ett riktigt långt uppehåll så kom ju Eureka äntligen igång igen nu i sommar, 11 månaders uppehåll mitt i en säsong måste väl nästan vara något rekord.
Normalt sett brukar jag inte riktigt gilla denna typen av "flum" komedi men Eureka är ett undantag. Visst är det lite löjligt ibland men det är alltid med glimten i ögat så det blir aldrig så där B-aktigt som man befarade under de första avsnitten.
De flesta skådisarna i de större rollerna gör godkända insatser,(lite värre ställt med dom tillfälliga rollerna dock) och de flesta avsnitten är välskrivna och intressanta med mycket humor.
Tyvärr så finns det dock en hel del riktigt dåliga avsnitt, inte minst historiens enligt mig sämsta clip-show/flashback avsnitt. Dessutom har dom den mest uppenbara produktplaceringen sedan dom gamla Bond filmerna. Trots alla brister så sitter jag ändå där och väntar på nästa avsnitt, kanske är det för att det helt enkelt inte finns mycket konkurrens inom sci-fi idag.
Eller så är det helt enkelt så att just denna humorn passar mig så väl, För enligt mig är Eureka bland det roligaste på TV just nu.

Serien handlar om sheriffen Carter(Colin Ferguson) som får jobb i den lilla staden Eureka, men Eureka är inte vilken stad som helst. Det är nämligen en topphemlig plats där man samlat alla USAs främsta forskare inom alla möjliga områden, allt från miljö till hemliga uppdrag från försvaret.
Givetvis så går ju en del experiment åt skogen ibland, och då kan det ju vara bra med en jordnära sheriff som kan styra upp och se saker i ett annat perspektiv. Carter är på inget sett dum, men i en stad med enbart genier kan det ju ibland verka så.
I Eureka kan vad som helst hända, tidsrubbningar, andra dimensioner och robotar är vardagsmat.

Colin Ferguson, Salli Richardson, Jordan Hinson

Betyg 3,5/5

Säsong 4 kommer sommaren 2010

Inga kommentarer: