Tjena!

Ja, jag vet att här är lite tomt för tillfället.
Det finns en helt naturlig förklaring till det, jag har inte en aning om vad jag ska skriva om!?
Mina gamla blog är nerlagd, den fungerade mest som "terapi" och även om den nog egentligen kanske fortfarande skulle behövas tröttnade jag på att skriva ner det.

Mest troligt är nog att jag ska fylla på med lite recensioner av TV-serier här, kanske någon lista eller så.
Har börjat skriva några, kommer upp när man har 4-5 st klara
sen kanske man kommer att ta upp lite politik också, ett intresse som gick från obefintligt till väldigt påtagligt under bara ett par dagar av EU-valets slutspurt.

Tycker du att sidan ser konstig ut så har du säkert rätt!
Eftersom jag är nybörjare på dethär så kommer det vara mycket trial & error i början, och förmodligen ganska oorganiserat. bare with me


söndag 20 september 2009

Warehouse 13



Warehouse 13

W13 är en ny serie som börjat under sommaren, och precis som Eureka är det en Sci-fi komedi med glimten i ögat. Även W13 balanserar farligt nära gränsen till B-serie träsket och har nog om man ska vara ärlig redan sjunkit till knäskålarna åtminstone. Det som håller serien flytande för mig är konceptet och att vissa avsnitt är helt ok.

Warehouse 13 handlar om Secret Service agenterna Myka(Joanne Kelly) och Pete(Eddie McClintock) som efter en incident blir utvalda till ett topphemligt arbete.
Någonstans i öknen ligger warehouse 13, ett lager där historiens alla största,farligaste och övernaturliga uppfinningar har låsts in. Allt från Studio 54´s diskokula till svärd som gör användaren osynlig. Tillsammans med lagrets väktare Artie(Saul Rubinek) ska då Myka och Pete leta reda på försvunna objekt samtidigt som man håller utkik efter nya.
Men det visar sig att det finns en person till som känner till lagrets hemligheter, och han har allt annat än goda planer för dessa mäktiga föremål.

En hel del likheter kan dras med Arkiv X, både i kemin mellan huvudpersonerna där Myka är den smarta och mer seriösa av dom två. Men givetvis även de övernaturliga fenomenen även om det här handlar mer om extrema uppfinningar än utomjordingar.

Det är inte en serie som slår ut toppserierna men som sommar serie finns det ju inte mycket konkurrens, Eureka och True Blood är bättre men vill du ha en tredje serie under sommaren ligger Warehouse 13 bra till.

Betyg: 2,5/5

Inga kommentarer: